Afvallen is voor veel mensen een levenslange strijd

De kilo’s die er met zo veel moeite af gegaan zijn zitten er als je even niet oplet zo weer aan. (Leer hoe je dit met het beste eiwitdieet van 2016 kan voorkomen)En iedere keer als je weer een nieuwe poging doet om af te vallen lijkt het wel moeilijker te gaan. De eerste poging ging het afvallen nog als een speer, en bij poging nummer zoveel lukt het bijna niet meer. Dit is bij veel mensen het geval en dat jij niet de enige bent die moeite heeft met afvallen is dus een troost, zij het waarschijnlijk een schrale. Maar hier zijn acht tips om 3 tot 6 kilo per week te verliezen. Wie weet kunnen deze tips je motiveren om een keer een eiwitdieet te proberen.

  1. Eet bewust
    Bewust eten is een goede basis om wat aan je gewicht te doen. Als je bewust bezig bent met wat je eet dan eet je automatisch minder en gezonder. Gedachteloos een zak chips of een reep chocola naar binnen werken zonder dat je eigenlijk proeft wat je eet is funest. Stress en negatieve emoties zijn ook vaak aanleiding om te veel te eten. Probeer te bedenken of dit bij jou een rol speelt en zo ja, of er een mogelijkheid is om deze negatieve gevoelens om te zetten naar positieve.

eiwitdieet, gezond afvallen

  1. Stop met diëten
    Een dieet volgen waarmee je in recordtijd flink afvalt is heel aantrekkelijk, vooral als het nog lukt ook. Maar zo’n crashdieet heeft uiteindelijk meestal een negatief effect. Want doordat je lichaam gedurende de periode dat je lijnt extreem weinig voedingsstoffen heeft binnengekregen zal het zodra je weer “normaal” gaat eten, alles wat er binnenkomt gaan opslaan als reserve voor je weet maar nooit. Dus ook wanneer je niet eens snoept of ongezonde dingen eet is de kans groot dat je snel weer aankomt zodra je stop met je 500 calorieën per dag dieet.
  2. Stop met frisdrank en vruchtensap
    In frisdrank, ook in light varianten, zit veel suiker. Ook in vruchtensappen uit pakken zit veel meer suiker dan je denkt. Als je stopt met frisdrank en vruchtensappen drinken, en je doet ook geen suiker meer in je koffie of thee, dan bespaar je per dag zo’n 300 calorieën. Dat zijn er 100.000 per jaar. Je moet ongeveer 7000 calorieën verbranden om 1 kilo af te vallen. Tel uit je winst!
  3. Sla het ontbijt niet over
    Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Het is dus zeker geen goed idee om dat over te slaan. Een goed ontbijt van gebakken eieren zorgt voor het langdurig stillen van je honger, een perfecte match met een eiwitdieet. Vul het aan met vers fruit en yoghurt en je hebt een perfecte start van de dag en je behoefte om te gaan snacken zal een stuk minder zijn.
  4. Neem meerdere kleine maaltijden per dag
    Om je hongergevoel te stillen kun je meerdere kleine maaltijden per dag nemen. Kies dan wel voor gezonde voeding zoals vers fruit of noten. Een handje Japanse mix is veel gezonder dan een bakje chips.
  5. Doe geen boodschappen als je honger hebt
    Door de supermarkt lopen met al zijn verleidingen terwijl je maag knort van de honger is geen goed idee. Een groot voordeel van een eiwitdieet is het feit dat je nooit met een honger gevoel boodschappen zal doen! De verleiding om dingen te kopen die je afval-plannen in rook doen opgaan is dan veel te groot. Voordat je boodschappen doet iets gezonds eten zodat je niet met een lege maag langs de chocolade en de chips moet lopen is de beste remedie om ze te laten liggen.
  6. Bereid zelf je maaltijden, de beste maaltijden voor een eiwitdieet

    Koop geen kant en klaar maaltijden. Ze zijn makkelijk, je hoeft ze alleen maar in de magnetron op te warmen, maar er zit heel veel zout en ongezond vet in. Je kunt veel beter zelf koken met verse ingrediënten, dan bepaal je zelf hoeveel vet en zout je gebruikt.

  7. Zondig af en toe en beloon jezelf
    Als het afvallen je zwaar valt, beloon jezelf dan met iets leuks. Stel een doel en als je dat hebt bereikt dan gun je jezelf iets leuks. Een lekker geurtje, een nieuwe trui, een nieuw boek. En gun het jezelf om af en toe te zondigen. Ga je een avondje uit eten met vrienden dan hoef je echt niet alleen maar een salade van rauwkost te eten. Probeer de grootste calorieënbommen te vermijden maar je mag best een keer genieten zonder bij iedere hap op de calorieën te letten.